Moj internet dnevnik
Nema zapisa.
Blog - svibanj 2006
srijeda, svibanj 31, 2006

Negdi tamo kad lito najavi svoj odlazak, kad posljednji turisti počnu napuštat školj, đaci odlaze u gradove u novu školsku godinu, na mom školju počinje lov liganja. Doduše lignje se mogu loviti cilu godinu, ali tada počinje lov nekim boljih količina. Potrebno je malo najlona, koji zagulin, peškafondo ili skosavica i lov može počet. Lov sa najmanje ulaganja i čist je , nema eške , šporkavanja, osim ako te lignja ne skiše i zacrni…he..he Svi love i stari i mladi, i muškarci i žene. Glavna zimska tema je ..koliko si uligan ćepa.

U lokalnoj birtiji se prepričavaju ribarske priče. Doduše sve rjeđe idem tamo, jer stanujem u portu, a lokal je u selu. Neko govori koliko je uvatio, neki lažu, mažu, ja spadam u šutljive.
Jedanput sam im rekao da svaka pizda zna vući skosavicu, al ne vučemo je svi jednako dobro. Znaju oni da je to tako i da nas par, što se više družimo sa mjesecom i zvizdama, bolje lovi.

Dakle, ja lovim na skosavicu. Vučem dvi skosavice, dok kaić lagano klizi kroz more. Dobro je u prvi mrak, od zalaza do noći, a onda u noćima obasjanim mjesecom , najbolje.

Pun mjesec. Odbija svoje zrake od morske površine: srebrena svjetlost , stvara najlipše slike, na dubokoj podlozi. Miris mora ispunjava svaki dio tvoga tijela i duše. Promatram Velebit, tu moćnu planinu, škoje, lanterne i osvjetljene brode. Vidi se ka po danu. Ima lipih zimsklih noći, kad nije puno hladno i kad je more mirno,. Razmišljaš o životu, opušten si, odvojen od vanjskoga svijeta. Miseče moj, pa nije najvažnije pitanje, koliko ću liganja ulovit,..e moj druže..što ti je sa one tamne strane..sitija sam s Pink Floid .
Ima i onih dana sa nemirnim morem, a bome i zna biti hladno nekad.Al što ćeš, kad god sam imao dilemu isploviti ili ne, uvik sam isplovio. kako.kaže pisma..jer je more jače.
I tako loviš, nekad ostaneš par uri, a znalo se dogodit i cilu noć..to uglavnom ovisi o raspoloženju ili kako loviš, al najvažnije je biti uporan i ako sad trenutno ne grize, možda će kasnije. Uz onu priču da svaka pizda zna vući skosavicu ide i dodatak, reka sam im da ne lovimo mi lignje, nego da lignje love nas. Takav proždljivi predator, kao što je lignja, postane žrtva vlastite proždljivosti: dok harače po jatima sitne ribe, greškom se bacaju na naše varalice. Tako se dogodi i ljudima.
I tako. Lip je i povratak u luku.Kad se otkrije porat iza punte vidim svoju kuću. Vežem brod, spremim lignje i odem u kuhinju razgorit špaher. Stavim u tećicu jednu lignju i lagano je šufigajem. Nekad je i lešam i začinim maslinovim uljem. Dok se raspremim i utažim žeđ klopa je gotova…Grjem se i sušim uz špaher…more me još ljulja…pada mi na pamet ona pisma…Zbogom ostaj

Zbogom ostaj moj cvijete ljubljeni
Zalud tuga i sunca je trag
Zlaćan odsjaj u oku tvome nek zablista
Vlažan zadnji mi cjelov daj

Na pučini gdje sunce se gasi
Jedna zvijezda sve slabije sja
Ona svjedok je jednoj izgubljenoj sreći
Ludih želja i maštanja

S drugim si zalud tražila sreću
Koju nekad sam dao ti ja
Ali znaj ljubav prava nikad ne prašta
Zalud nevjerna suza ta

Zbogom ostaj moj voljeni grade
Mlađan odlazim u dalek kraj
Svaki kamen u tebi za mene je bolan
Morem tražit ću zaborav
idro @ 09:41 |Komentiraj | Komentari: 16 | Prikaži komentare
utorak, svibanj 30, 2006

Kako sam cili život po moru , nisam baš sklon pričanju onih priča o velikom ribama i ulovima.Te ribarske priče, me ne zanimaju, pa kad me neko pita, uglavnom pristojno dajem neodređene odgovore. A nekad kažem i točno , što sam(smo)ulovili. Tako jedamput me je pita frend i kažem mu da smo nas tri bili na ribe i uhvatili fazana, kozu i petnaestak kila ribe.
Zvuči kao najribarskija laž, al istina…. fazana kozu i petnaestak kila ribe .Doba rata, normalno je bilo nositi pušku sa sobom na more. Mreže smo bacili dan prije na dva mista.

Jutro , bonaca ko led: Blizu smo kraja. Dižemo mriže. Kad na samoj škrapi, kraj mora oglasi se fazan. Vadimo pušku , jedan hitac i pao je. Našoj radosti nije bilo kraja. Digli smo te mriže i odlazimo sa druge strane iza punte, dizati druge. Digli smo i te, ulovili dosta ribe.planiramo spremati njoke i fazana. Vraćamo se: Kad na samom kraju kraj mora, stado koza. Koze su divlje, ostale su tu, na jednom dijelu otoka, bivša vojska ih je pustila i one su se razmnožavale. Kad je vojska otišla ća nastao je lov na koze. Pucamo i mi. Koze se razbježaše, jedna posrće. Iskrcavamo se na obalu i nalazimo je. Eto to je ta ribarska priča, fazan koza i petnaest kila ribe.

Nekoliko godina posli toga nas tri se dogovorimo da odemo potražiti koze. Iskrcavamo se na tom pustom djelu otoka. Pauci krstaši su ispleli svoje mreže. Ništa nije narušilo tu prirodu dok mi nismo došli. Sićam se jednog blavora, koji se lijeno micao, ček nije ni pobiga od nas. Gusta makija derala mi je noge. Glupan, otiša sam bermudima, a da ne znam, milijun puta sam bija u šumi. Na pojedinim mjestima kroz makiju koridori, koje su napravile koze. Dobro su obrstile makiju. Divlje koze, piju more. Na slijedećem brdu iz daljine vidimo ih. Jarac predvodnik, imao je samo jedan rog, kao antenu, stajao je na povišenom mjestu i osmatrao. Ko zna u kojoj je borbi izgubio onaj drugi rog. Kakva mu je to kozica zavrtila mozak. Jarac predvodnik izgledao je moćno, onako obrastao u gustu dugačku dlaku, primjetio nas je na vrijeme…koze su napravile pravi stampedo i nestale u gustoj makiji, spuštajući se prema drugoj strani. Vraćamo se prema kaiću i , kažemo ajmo zaobić puntu pa vidjet oćemo li ih vidjeti sa druge strane.

Tako smo i učinili. Došli smo s druge strane brodom..promatrali obronke, al ih nismo vidili. Sunce se već diglo i počela je prava žega. Koze smo popušili, ljetni dan za dangubu. Kažem ja , ajmo tražit losture. Znam da je tu znalo biti velikih, al ta rijetka školjka je skoro potpuno nestala. A ko će ronit, ovoga bole sinusi, ovaj drugi je imao ruku u gipsu, ostao sam samo ja.

I tako pustili konop za brodom, vukli su me brodom, al sam gušta, lipo sam se hladio u moru. Tako smo uspili naći dvi losture, uspija sam ih izronit. Ogromne su, moćemo jednu malu buzaricu napravit. E kad ti tako dobro ide ronjenje idemo tražit , sidro koje sam izgubio kod onoga školjića..Ok kažem, ko da imamo pametnijeg posla. Odlazimo tamo, opet sam u moru, gledam dole , sidro ne vidim. Ali , gle, hobotnica. Zaronim doli, i iščupam je rukom ispod kamena. Hvatala me svojim pipcima, dok nisam izronio na površinu i dodao je družini u brodu. Eto, nikad ne znaš što će ti doniti dan, krenuli na koze…uhvatili hobu.

Sad već imamo spize za gozbu. Di ćemo po ovako vrućem danu. Ništa idemo doma, naoružat ćemo se sa začinima, krompirom i vinom i idemo spremat brodet na škrapu. Ićemo pješke, na drugu stranu otoka, na jednu ploču, gdje nećemo ugrozit šumu. Tako smo i učinili.

Sunce je prevalilo već pola puta tog dana. Znoj ide sa čela. Orkestri cvrčaka, cvrče svoje pjesme. Dolazimo na ploču, ostavljamo svoju opremu. Mislili smo da nema nikoga. Kad , ono u moru kupa se ona, žena ili sirena, svejedno. Nas tri opažamo je, i vidimo da je šugaman ostavila tu pored nas. Tu će trebat izać. Malo se šalimo među sobom, kako će sad izać,nas tri muška , bidna biće joj neugodno, pripast će se. Da se maknemo, a di ćemo kuhat..i tako te gluposti… Prošlo je nešto vremena , malo smo se zabavili sa svojim poslom, kad evo je izlazi.

Sirena…. Afrodita…. Cvrči su zaustavili svoju simfoniju. Ostali smo bez daha. Kakva lipota. Onako gola, visoka., lipa, kratka smeđa kosa, zalizana na nazat, divne grudi, niz koje se slivaju kapljice mora, onako nonšalatno je uzela šugaman, prošla pored nas tri muškardina, tristo kila žive vage i skoro šest metara visine(svi zajedno). Jedva sam uspio izustiti dobar dan.
Ljubazno je odgovorila, i otišla iza mocire di se inače sunčala. Mi smo nastavili disati, a cvrčci su nastavili pjevati.

Brodet smo spremili, poslije nam se još neka ekipa pridružila, al sve je zasjenila ona….sirena.
idro @ 08:44 |Komentiraj | Komentari: 14 | Prikaži komentare
ponedjeljak, svibanj 29, 2006

Dobro sam zapamtio ovaj izraz još kao dječak, kada sam sa svojim starima išao na ribe. Nekako mi se čini, da ga više niko ne upotrebljava pa želim to zapisati. Naravno radi se o morskoj vodi. Kurenti (morske struje) mijenjaju se i zavise o mjesečevim mjenama, zatim suncu, položaju planeta, vremenu….Tamo između Molata i Sestrunja posebno su jaki kurenti.
Kada more podiljva i stvara veliku struju, stari su nazivali "zla voda".Teško je ribariti u tim uvjetima..nisu oni nikada ni išli tamo kad je bio pun misec ili mjena.tad je najgore..koliko njih je izgubilo ribarske arte jer nisu poštivali more.Zove me prijatelj da mu pomognem dignuti mreže:to je bilo jučer: A di su ti pitam ja?U Maknarama, odgovara: Zna sam da su tamo, a koji si klinac bacio tamo kad je mijena Ima dobar brod i vinč za dizat mriže. Odlazimo.More kao rijeka. Zla voda, komentiram ja. Kavicali(oznake mreža) potopljeni.Čekamo. Odlazimo na po kanala prema Olibu. Malo lovimo na udicu, tamo je slabija struja. Vraćamo se: kavicali su isplivali: Dižemo mreže.Dubina 50 m. I pored vinča napor je ogroman. Konopi klize iz ruke. More divlja. Uspijevamo.Dosta posla oko mreža…zaslužili smo dobar ručak...
Meni: riblj juha,lešo riba, trlje pečene u pećnici, krumpir salata, salata…i graševina..dok ovo tipkam još me bole šake..osjećam se kao da me more još vrti..dabogda se i sutra osjeća tako.

Srce od alge  Posejdonije u uvali Slatinica na Olibu

idro @ 09:26 |Komentiraj | Komentari: 5 | Prikaži komentare
petak, svibanj 26, 2006
Moj prijatelj je umro
da, umro je moj brat

(Arsen Dedić)

Upoznali smo se…a di bi..na moru..dolazio je svojim brodom iz Zadra-«korčulanka»-Greben.7 m
Svaki put mi se javio, kad bi doša na škoj..veza bi se isprid moje kuće…i Zoki bi doša s njim…srodne duše se brzo nađu.
Jedanput sam iša prije izlaska sunca tuć na girice, kad se u ranu zoru on pojavio, sa svojim brodom… Mriža puna ribe, zimsko doba, lipo jutro na moru. Pomoga mi je izdivat girice iz mriže. Dok smo mi vadili ribu, kumpanjo je u njegovom brodu friga onako friške ribe…al smo guštali posli…sidiš na moradi( rub palube), jedeš netom ulovljenu ribu..a vino..crno , gusto pari mliko..al smo guštali..i tako bezbroj puta..
Onda jedne zime nas tri Davor, Zoki i ja odemo s njegovim brodom( i moj smo vukli) malo ribariti na Dugi otok: Dugi-jugozapadna strana od svetionika Veli rat na jugo. Punta Bjjanka, Saharun i škojić Mežanj. Tu smo nekoliko dana ribarili:Zima…. spavali smo u vrećama za spavanje..u njegovom brodu. Zoki je kuvao…to je bio show od kuhanja…loviš ribu, a jedeš kiseli kupus..Ribe ko salate, a cipamo po svinji…a zimski je period…šta ćemo za ručak, pita Zoki…Ajmo danas: ribarski ručak, odgovara Davor..A što je to?—Divenice i kiseli kupus, odgovara on. Smijali smo se ko dica.
Nema ga više. Strme stijene Dugog su sve vidile i svaki put kad vidim lanternu na Velom ratu sitim se lipih dana koje smo proveli…i gibonijev vapor je još tamo…nasukani brod uskoro će se raspasti…njega je savladala ruzina, a prijatelja zloćudna bolest...

Prijatelju plovimo dalje i čuvamo uspomenu na tebe.

Za spot "Oj vapore" kirišten je ovaj brod. Sada je već utonio, i raspast će  se uskoro: : mislim da je Giboni ubačen na vapor...Brod se nalazi kod svetionika Veli rat na Dugom otoku.Bio sam milijun puta ovdje.
idro @ 11:47 |Komentiraj | Komentari: 6 | Prikaži komentare
Za ovo jelo potrebne su svježe lignje, najbolje tek ulovljene..ove zime smo ovo spremili par puta
Naložiš vatru na kominu..i šufigaješ(dinstaš) kapulu 4-5 kom jedno po ure. Dodaš lignje( ja dodam cijele, kad je veća količina, ako za manje osoba onda ih izrežem. Naravno one puste crnilo.
To sve skupa šufigaješ dodaš luk, peršin, pred kraj masline i kapara, po vlastitoj želji mediteranske trave(obožavam bosiljak-baziliko) ili origano, malo bijelog vina, ako je ostalo riblje juhe od ručka, fešta je potpuna. Na kraju se dodaju špageti(soliti ne puno jer su lignje friške pa puste more..papar po želji.
Pašta je potpuno crna: Dobar tek!
idro @ 07:29 |Komentiraj | Komentari: 10 | Prikaži komentare
četvrtak, svibanj 25, 2006

Najdraža mi je katrida, ona što mi je more poklonilo. Biće ispala sa nekog broda što se puno ljulja, a ja je naša di pliva tamo negdi kod Dugog otoka. E lipo izbacim katridu na rivu, ispred konobe, uzmem pivo, gledam more i pustim da mi sunce miluje lice.
Još mi je draže, kad nisam sam, dam dečkima, mojim prijateljima da kužinaju u konobi. Naloži se vatra i sprema se spiza, šalimo se,valjamo gluposti, pijuckamo, vruće je, liti od lita i vatre, a zimi samo od vatre, al vruće je. Sprema se razna spiza(daću vam koji recept kad budem u formi), najčešće riba, al ima i divljači, onih što bleju, al nema tice do prasice..i gudina , naravno
Obično mi fali krpe, pa se tu i tamo ogrebem za malo krpe. Dečki kuvaju, brišu ruke, masne njupalice…. Odjednom među krpama opazim jednu, već su je zamastili..to je onaj vez, što su domaćice stavljale u kuhinjama iznad špahera..neka slika bude i tekst , koji govori o slozi ili ljubavi u obitelji…sitit će te se , vidili ste..
Na ovoj je bila nacrtana majka božja i neki smišni likovi, a pisalo je :

Majko božja trsatska, moli za nas
Naravno odma sam je izdvojio, dao oprati i obisija na počasno misto u konobi.
Svima je rado pokazujem i neka majka božja trsatska moli za nas bezbožnike, za moje prijatelje i mene…
U konobu sam na vidljivo misto stavija i sliku tovara, te plemenite životinje..za one koji bi papali, a nebi podilili zajednički trošak pića koji se napravi)hrana je ionako mukte, jer ribu ulovimo, a divljač, janje ili svinju, obično donese koji sponzor)
Ne vršim selekciju, moja je konoba otvorena i za slučajne namjernike.Bude nas i 20- 30..ko bi ih izbroja
idro @ 09:54 |Komentiraj | Komentari: 7 | Prikaži komentare
srijeda, svibanj 24, 2006
Dovršavam mrižu i odlazim u servis po biciklu...dan je sparan, vruć..skora da bi mogao reć --ljetna žega...sidam  na biciklu i krećem put marjanske šume..toplo , nema vitra, znojim se..ah da sam bar ponija kupaće...more je blizu...ma k vragu..ma valjda ću nać negdi dva metra mora di ću se moć gol bućnut...i tako vežem biciklu za bor..nije tovar al neka...i spuštam se do mora...ne to misto nije bilo žive duše...svlačim se i  i gledam more...onako je mirno i bistro i lipo, al uvik mi se čini da je na mom škoju more lipše..sitija san se svih onih divnih pješćenih uvala, doduše bez palmi sa razglednica, al što fali našim borima, crniki, planiki, šmricu..i svim onom biljkama koje hrane zrak i dušu.. zahvalan sam zvizdama što su me smjestile pod kapu mediterana
bacam se onako znojan,...bućkam s eka malo dite..prelipo je...kasnije lješkarim na suncu..
Tamo na rubu di se spajaju kamen i zemlja prepuno dinog, divljeg cvića...izdvajaju se kao neke maćuhice predivne lila boje..ne znaš jel više miriše cviće, šuma ili more..hvala ti sretna zvizdo na ovoj lipoti
Ujutro se dižem i spremam za posa. Svako jutro se tuširam...a danas -da ne?....možda bi koja polizala sol sa moje kože
idro @ 09:35 |Komentiraj | Komentari: 4 | Prikaži komentare
Gasim kompić..i žurim doma da dovršim ribarsku mrežu, koju sam počeja raditi prije par dana.
Trebam je dovršiti, jer je imam priliku poslati na škoj...imam još uru vrimena posla...pun balkon mi je konopi..razlinija sam se ove zime..sve te beskorisne konope treba aktivirati, pretvoriti ih u mreže, poslati da se druže sa sa ribama i algama i onim milijardama organizama, što svitle noću, kad kaićem probijam more.
Dok pletem dolaze mi sve one slike ditinjsva i dana provedenih, na moru u ribolovu sa svojim starima...nije mi kao dječaku uvik bilo drago kad su me ujutro dizali, a danas san im zahvalan , na ljubavi i znanju koji su utkali u me. Čini mi se da nije bilo toga da mi život nebi vridija ništa, da se što sam proživija lipo, mogu vezat uz more...i sićanja na ona predivna jutra, kad sunce izlazi iznad Velebita, kao i one noći punog mjeseca, kada sam lovio lignje.
Pitala me nedavno jedna prija da koja je najbolja riba...hm..toliko je ribe bilo na našoj trpezi..od ulova do dolaska doma i onoga rituala paljenja vatre na kominu, u konobi koja je muzej, nered sa dušom. sagradija sam komin 2 metra širine...to je ustvari ognjište po uzoru na ona mjesta gdje su se okupljale cile obitelji, gdje se živio život, bez televizije i komjutera(i bez struje).
Vatra pucketa, njen umirujući plamen podsjeća na generacije koje su tu obitovale. Kada je riba gotova..postaje bespredmetno kaja je riba najbolja..cijeli ritual je takav da riba nije ni bitna..ko je danas gladan..bitno je on o što je prethodilo, toj ribi na stolu. Puno ljudi sam ugostio u toj svojoj konobi, prlipo se znamo tu provesti, svako druženje je jedna nova priča, sada to kratko spominjem al moga bi puno toga reć, svaki predmet ima svoju priču, možda ću jednu po jednu pokušat ispričat...
idro @ 08:13 |Komentiraj | Komentari: 4 | Prikaži komentare
Tour de France

Kažu da u Splitu nemaš di voziti biciklu: čak ima i nakaradnih shvaćanja..u stilu.»a vid glupana, vozi biciklu..siromah nema za auto»..ali ne obazirimo se ..ajmo slušalice na uši,MP3 za pojas sidamo na biku i krećemo tamo di kažu da «nema di»
Trstenik- _spuštam se od Prime 3 i dolazim na Trstenik, pješačka zona, ispred mene Brač, negdi između Brača i Splita nosač aviona USS Enterprise. Po Trsteniku djevojke i dica rolaju, neki nadobudni voze bicikle, majke sa kolicima…dica se igraju na pjesku..tu i tamo pokoji kupač..dan je topao..u nosnicama osjetim miris mora, morskih organizama, kad se more povuče, miris koji se ne može miriti , sa mirisom moga škoja, ali me snažno prisjeća

Zenta- prolazak kroz lučicu Zenta između izvučenih brodi mi je još jedan podsjetnik, na škoj…a da vrime je za izvuć kaić..malo mu očistiti dno..i piturati gaJ…tribat će poći na škoj

Pošk, Ovčice,Bačvice…nezna čovik di je lipše..prolazim uskom stazom uvalom Ovčice na po metra od mora, pažljivo vozim i pazim da ne uznemiravam šetače..miris mora mi ispunjava dušu, a i pjevač soula Ottis Reding, kakav srcedrapajućuglas…ovi danas ga i ne znaju..slušam ja i ove nove Kristinu, Dido, Destiny child….e i Ališu..ah evo onoga mista di me na prvoj ovogodišnjoj vožnji zalija val Doša sam doma mokar, ka da sam upa u more

Na Bačvicama Ameri piju u kafićima, piciginaši igraju picigin,.. žene, dica, zaljubljeni parovi ….mnogi su se došli ovdje se opustit

Hotel Park- eo još jednog lipog mista, ko zna kakve tajne kriju terase, što gledaju na more.
Pred neki dan sam pokušao izvesti jednu šalu. Nije uspila. Uvridija sam je. A nju je inače teško uvrid: Njena široka duša, široka je koliko i zemlja iz koje je …proteže se na 11 vremenskih zona. I bidna je zavolila nas ksenofobe, naučila naš jezik. Širi svoju dobrotu po forumu..nekad se pitam, čime smo to zaslužili…njoj su svi dobri, i svima poklanja svoju pažnju…pitam se jesu li je svi i zaslužili jednako
E kad san je ja uvridija, onda je doša njegova Visost sa ružama nju tišit, ponudija joj je svoje rame..rame za plakanje..to izgleda lipo, ali nije…meni je to kao kad na ranjenu zvir ,zna se ko dolazi….
Neko će misliti da sam prepotentan, ali mislim da ona više voli moju rič i grubu i lipu..nego njegovu ružu, nego njegovo rame…
Ajme osta bi ovdje, ali vozi dalje priko Toća do rive.
Riva..gužva, štandovi…e ima još jedna dama, vrlo pismena, koja je došla i rekla da su svi krasni i bajni…e onda me skinula iz omiljenih profila…već sam se ponada…pa imao sam čast da ne budem krasan i dobar..malo sam se razlikovao od drugih, bio sam jedinstven, al ne daj vraže samo jedan dan….opet me vratila..aj dobro, pa sam je spomenuo u jednom svom pisanju..bile su banane u điru..šala…ne dilim banane okolo..ako nema emocija nema ni vođenja ljubavi….
Eh tek je po đira, triba i radit..pisat ću kad uvatim vrimena Zvončac, južna strana Marjana; punta Marjana; Bene, Stari plac; Kazalište; Marmontova..opet riva…….
idro @ 07:28 |Komentiraj | Komentari: 4 | Prikaži komentare
*****

Shoutbox
17.1.2018. 8:39 :: jual event desk bandung
jual event desk bandung TLP/WA : 0812-1414-3970 (Tsel)
17.1.2018. 8:43 :: jual event desk bandung
17.1.2018. 9:14 :: event desk polos
17.1.2018. 9:16 :: event desk polos
17.1.2018. 9:17 :: Jual Lemari Panel Listrik Semarang
Box Panel Listrik | Box Panel Listrik 2 Pintu | Box Panel Listrik 3 Phase | Box Panel Listrik 30x40 | Box Panel Listrik Besar | Box Panel Listrik Hager | Box Panel Listrik Harga | Box Panel Listrik Indoor | Box Panel Listrik Jual | Box Panel Listrik
17.1.2018. 9:34 :: Usaha Pembuatan Box Panel Listrik 3 Phase Jakarta
18.1.2018. 2:16 :: Panel Listrik Kapal Papua
18.1.2018. 2:44 :: Harga Panel Box Listrik 2018 Serang
18.1.2018. 2:53 :: Pabrik Panel Di Surabaya
18.1.2018. 2:58 :: Harga Panel Induk Listrik Batam
18.1.2018. 3:09 :: jual souvenir pernikahan murah jakarta
Telp & WA 0857-8069-6851 - Pusat Grosir Souvenir Custom Pakai Foto, Gambar, Logo Sendiri | Murah, Cepat, Unik, Berkualitas dan Bergaransi ( Mug Sablon Murah, Pin, Gantungan Kunci )